MENIGHETENE BAK:
Menighetene Credokirken og Jesusfellesskapet (JF) er eiere av Bibelskolen Impact. Tidligere har flere menigheter stått bak skolen, men de siste årene har skolen vært drevet av JF alene under navnet “Veien Bibelskole”. I desember 2017 talte Gud til oss i JF om at det var tid igjen for å invitere flere menigheter inn for å drive skolen sammen med oss. Etter det ble vi gjennom en rekke hendelser av Guds ledelse ble ført sammen med Credokirken. Vi opplever at Gud har ført våre hjerter sammen og gitt oss en felles visjon for skolen videre.

Både Bibelskolen IMPACT og Jesusfellesskapet har sine lokaler i Credokirken/Credobygget, så både skolen og begge menighetene er under samme tak i Øvre Kråkenes 49.

CREDOKIRKEN:
Credokirken er en relevant kirke i Bergen som kobler mennesker med Gud og hverandre. «Credo» er latin og betyr «jeg tror.» Vi er et hjem og en familie hvor Gud er nær. Vi er mange mennesker i ulike livssituasjoner, med forskjellige interesser, og yrker, men en felles tro på Jesus. Her får barn, ungdom og voksne øke sin kjennskap til seg selv og Gud. Vi har en brennende lidenskap for at de gode nyhetene om Jesus skal nå alle verdens mennesker og derfor driver vi arbeid i mange land og kontinenter.

Fakta:
- Menigheten har ca. 1100 skrevne medlemmer.
- Lokalt i Bergen: (Credokirken.no) CredoKidz, CredoTweens, Early Awake, Awake ungdom, Life Grupper, bønne grupper, kvinne samlinger, Credo Internasjonale Arbeid, Israels gruppe, Senior gruppe. mm.
- Eier Bergen Kristne Grunnskole.  (bkgs.no)
- Misjon i Nord India, Midtøsten, Sørøst Asia, Afrika.
- Bistandsarbeid i Nord India og Midtøsten gjennom Share Mercy. (sharemercy.no)

JESUSFELLESSKAPET:
JesusFellesskapet er en menighet som setter stor verdi på fellesskap med Gud, og med hverandre. Vi har en lengsel og et kall til vekkelse i Bergen, Skandinavia og Europa. Menighetens samles til JesusFest hver søndag kl 15:00, og ukentlig til mindre fellesskap i hjemmene. Vi er en menighet med mange unge folk og småbarnsfamilier, menigheten består av ca 100 stk. Vi ønsker å være en menighet der alle kan delta med sine gaver og evner. Derfor legger vi stor vekt på relasjoner og disippelgjøring.

Vi har et misjonsarbeid som heter Nations Calling, og har fokus på misjon i Europa. Vi har misjonærer i Polen, Færøyene, Latvia og Nord-Norge. Vi er også involvert i misjonsarbeider i Albania, Belgia og Island.

Hvis du ønsker å vite mer om menighetene så ta en titt på:

www.Credokirken.no
www.Jesusfellesskapet.no